Keputusan SPM

Hari ini 21 Mac 2013. Tarikh penting bagi lepasan SPM (sijil pelajaran malaysia) untuk melihat keputusan mereka. Setiap kali atau setiap tahun keputusan SPM diwartakan, kenanganku mengimbau kembali 18tahun lepas… SPM ’95 (ambil keputusannya dalam Mac 1996).

Zaman bagi ku zaman yang best, sebab mana ada handphone pun…Zaman GQ, rambut panjang, sikat belah tepi, spek mata hitam bulat, seluar straight cut… Haha… Ok, berbalik pada ceritaku… Aku dah lupa bila aku ambil keputusan SPMku… Sama ada hari keputusan itu dihebahkan atau dua tiga hari selepas itu…

Disebabkan masa itu aku duduk di kuala lumpur, aku terpaksa menaiki bas pulang ke sekolah lama ku di Beseri Perlis MRSM Beseri

20130321-111756 AM.jpg
Mana satu saya ye? Haha
Thanks to my friend Emran Kassim for his picture in flicker. Sesudah sampainya aku di MRSM, berdebar2 keputusanku adakah elok ke tidak?

Terus ku pergi ke pejabat untuk mengambil slip keputusan, aku tak hiraukan kawan lain… Jeng 3x!!! Alhmadulillah aku dapat pangkat 1 (zaman tu main pangkat la…) semuanya ok…cuma sedih subjek bahasa malaysia ku dapat empat. Alhamdulillah keputusan yang lain seperti subjek Kimia dan Matematik aku dapat gred satu… Aggregat ku pada masa itu sebelas… ni sebab BM dapat empat lah ni…alahai…

Dua hari selepas itu aku bergegas pulang ke kuala lumpur, pulang untuk membeli borang UPU (zaman sekarang online kan?) dulu memang leceh sikit. Kami pergi ke pusat dayabumi, pejabat pos besar kuala lumpur, (area bus stand klang, ada lagi ke tempat ni…sorry buta geog KL)…

Bermulalah pula hidupku sebagai lepasan SPM….

Pada adik yang baru yang mendapat keputusan SPM dengan jayanya… Saya ucapkan tahniah… Kepada yang kurang bernasib baik…kalau ada kebolehan untuk cuba, cuba… Jangan bangga dengan keputusan elok tu lagi… Masih jauh perjalanan kita adik…

Ok lah.. mengomel pula… Study ooii… Exam bulan lima nak dekat dah ni!!!!

Salam

amarsa13

2 thoughts on “Keputusan SPM

Leave a Reply

